fredag 10 juni 2011

Speltips: Rapido/Modellera och gissa

Vi hade vänner på besök i söndags. Då passade vi på att spela ett spel som vi inte spelat på väldigt länge, men som jag tycker är kul - om än lite svårt ibland. Jag förvånas ibland hur mina spelpartners kan se vad jag gjort av min klump med lera.

Man har en bit lera var. På spelkort står det vad de båda lagen ska modellera fram. Ibland ska man modellera samma ord på kortet och ibland har lagen olika ord på kortet. Det laget som först lyckas gissa vad sin medspelare modellerat får ta bort en bit lera från det förlorande laget. Det lag som har slut på lera förlorar.
Betyg: 3 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Namn: Rapido
Alternativa namn på spelet: Rapidough; Modellera och gissa; Rapidoh
Konstruktör: -
Antal spelare: från 4 spelare
Ålder: Från ca 8 år
Speltid: ca 30 min
Tillverkare: Tactic
Publiceringsår: -
Kategori: Familjespel, Skapande spel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar