fredag 11 februari 2011

Speltips: Galenpanna

Galenpanna är en gammal goding till spel som man fortfarande kan köpa och som jag har haft mycket kul med genom åren. Som jag har skrattat när jag spelat det här spelet och hållit på att fundera ihjäl mig på vem jag kan vara.

Som ni ser på bilden så sätter man två bort innanför ett pannband. Dessa två kort berättar var man är och vilken känd person man är. Sedan gäller det att ta reda på det av de andra genom att snurra på pilen och så ställa frågor eller på annat sätt få ledtrådar.

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Galenpanna
Konstruktör: Dan Glimne & Henrik Strandberg
Antal spelare: 2-10
Ålder: Från ca 9 år
Speltid: ca 60 -120 min
Tillverkare: Användbart litet företag
Publiceringsår: 1991
Kategori: Humor, Partyspel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar